tisdag 18 november 2008

Jag, Blond?! Nehää!

Igår tog jag tåget ner till Göteborg för kundmöte och kom då att tänka på en annan gång när jag åkte tåg.
Det var en lördagsmorgon och tåget hade destination Linköping. Efter en 20 minutersresa ut från Stockholm annonserar personalen att de ska stanna till en liten kort stund för ett tågmöte.
Vi står stilla i ungefär 5 minuter och rullar sedan vidare.
Efter ytterligare en kvart annonserar de återigen att de ska stanna till en kort stund för ett tågmöte. Nu börjar jag bli lite irriterad, mest för att jag vill komma fram någon gång.
Kan inte förstå varför de inte planerar sina personalmöten innan de börjar sitt arbetspass??
Efter ett tredje stopp för tågmöte tittar jag ut genom fönstret och ser att det rullar förbi ett annat tåg i motsatt riktning.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå? Jag fattar inte.....
;)

Anonym sa...

Inte jag heller... men väntar med spänning på en fortsättning / slutkläm på storyn...?

Andy sa...

Jag hajjar. Har åkt Roslagsbanan alldeles för många gånger.

Anonym sa...

Jooo, nu damp poletten ner! Jag fattar!
(Inser hur DUM och BLOND jag må framstå nu..?)