tisdag 25 november 2008

Husdjur

Jag och Maria kom att prata om husdjur vi hade när vi var små. Berättade om mina vandrandepinnar. Hur äckliga är inte dom!? Vad har man dom till? Varför finns dom?? Vi släppte iallafall ut dom i skogen när vi tröttnade.
Undrar om de fortfarande vandrar omkring i skogen?
Sen hade vi fiskar också som fick konstiga prickar/blåsor på sig för att sen dö. Dom slängde vi nog också i skogen.
Jag fick en Volgasvamp av min syster när jag var i tonåren. Den skulle bo i plastlåda i ett mörkt rum och matas med thé. Efter några veckor avlade den fram "barn" vilket yttrade sig i ett extra skinn som man skulle dra av. Dessa "barn" skulle man ge bort till vänner. Mamma svamp skulle man torka och behålla som amulett.
Det var alltså ett slags kedjebrev.
Problemet var att jag var så rädd för den här äckliga geléklumpen att jag vägrade mata den. Den låg i garderoben och såg så äcklig ut. Pappa fick rycka in och mata den åt mig, men sen tröttnade han och hälde ut den i skogen. Det finns många konstiga djur i Ullervadsskogen vill jag lova.

1 kommentar:

Anonym sa...

men gud ja va du kommer ihåg!! Den var ju så otroligt äcklig. Det gömmer sig otäcka djur inne i Mariestads skogar också om jag inte minns fel....