onsdag 27 april 2011

Vi hade i alla fall tur med vädret

Nej skämt åsido, vi hade det underbart. I alla fall dagarna som jag inte låg för döden. Råkade givetvis bli supersjuk och blev sängliggande i fem dagar tills jag fick en dunderkur med antibiotika av Dr Ching.
Dagarna innan sjukdomen slog till hade vi det hur skönt som helst, vädret var toppen. Vi hörde av två brittiska killar att vi befann oss på det enda stället i Malaysia där det inte regnade. Bra prickat av oss!

Även om Perhentian var helt otroligt vackert hade vi kanske önskat att det inte var riktigt så lugnt som det var. Tro det eller ej, men man tröttnar på att enbart ligga på stranden. Det fanns en bar på stranden som serverade alkohol, men den kom polisen olyckligtvis ut och stängde igen. Det var visst något problem med tillståndet.

Detta fick oss att fly fältet, så fort jag kunde stå på mina ben igen, och dra över till västra sidan och ta båten över till Koh Lipe. Thailand är så mycket bättre än Malaysia. Godare mat och mer öl!

Longbeach, Perhentian

7 kommentarer:

Hitting It Solid sa...

Hi, i'm from Malaysia, just found your blog randomly. Nice Blog. I wish i could understand your language to read it.

rorro o matte sa...

oh wow älskar bilden du har med hjärt molnet!!jätte fin!!:)
är de u som har tagit? eller ha du ba bra bildsmak:Phehe

Yossi sa...

Hejsan. :) snälla kan du följa min blogg?? skulle vart jätte glad då! Min blogg är www.yoossis.blogspot.com tack i förhand du :D

Pacman sa...

Den første er hastigheden bevæger PacMan. Mens du sikkert kan spille spillet meget godt, tempoet i spillet er synligt forskellig fra arkadespil og smed mig. Det andet problem var AI spøgelser, som ikke var så skarp, som det ser ud som det skal være. Flere gange har jeg set bare at støde ind i væggene i et par sekunder, snarere end at komme efter mig. De indså, hvad de skal gøre og vendte sig mod ham hurtigt nok, men denne lille glitch generet mig.

Christian sa...

Jag börjar inse att jag har otur med de bloggar jag följer... En del av dom uppdateras inte så där jättefrekvent... vilket är synd. Det finns potensial i denna!

Christian sa...

Är den här bloggen nerlagd nu..?

RealExams sa...

Great picture i like your nice post. and I am so grateful for the blog post. Want more. Thanks for sharing the great blog post.