måndag 25 januari 2010

Äntligen måndag!

Ja och veckan börjar onekligen bra:(

När jag kommer fram till jobbet kl:06:47 så stiger jag ut bilen för att låsa upp vårt parkeringsgarage.
Efter många knapptryckningar går porten upp men det gör inte bildörren. Bilen har gått i baklås!!
Hjälp, vad ska jag nu göra? Mobilen och nycklarna är kvar inne i bilen.

Ser en kille några hundra meter bort och springer ikapp honom. Han jobbar på bygget här brevid och har säkert några verktyg.

Han har en stor slägga :)
Vilket fönster är bäst att klippa? Vilket kostar minst att laga?

Tre killar från bygget försöker hjälpa mig att få upp bilen men tyvärr är ingen av dem någon gammal biltjuv :(

Får tillslut ringa till Assistancekåren och be dem komma.
Efter att ha stått ute i kylan i en timme kan jag hoppa in i blen och parkera i garaget, 915:- fattigare.

1 kommentar:

Christian sa...

Godmorgon och välkommen till livet...